Táborok, tanulmányi kirándulások

2022

Velencei-tavi Áldás tábor

18. alkalommal táboroztak az iskolai diákjai a Velencei-tónál, a kerületi gyermektáborban. A két turnus alatt 140 gyerek, alsósok, felsősök és több volt áldásos diák nyaralt együtt. A gimnazisták segítőként vettek részt. A gyerekek vegyes csapatokban versenyeztek. Gyümölcskosár játékban, vízibomba csatában, éjszakai rókavadászatban, Szerezd meg a zászlót! játékban és sportvetélkedőkben mérték össze erejüket. A csapatversenyen kívül discoval, karaokevel, limbóversennyel, Ki mit tud? vetélkedővel, csillámtetoválással, henna festéssel, koktél-és dinnye partyval tettük tartalmasabbá a nyaralást. A nagy melegben meglátogatott minket Bagaméri, a mobilfagyis. Egyik nap vonattal elutaztunk Martonvásárra, a Brunszvik-kastélyba. Itt a csodálatos parkban természetismereti foglalkozáson vettünk részt. A Velencei-tóban az alacsony vízállás ellenére a strandolás sem maradt el. A hagyományos táborzáró programunk ismét nagy örömet okozott a gyerekeknek. A csapatversenyek jutalmául mindenki apró játékokat, a szobaszemlék eredményeként pedig tortát kaptak. Csillagnézős, beszélgetős búcsúesttel zártuk a tábort. A képeket ide kattintva érhetik el.

Balatoni Áldás tábor

Idén 8. alkalommal üdültek az iskola tanulói Fenyves-Alsóbélatelepen. Vonattal utaztunk a táborba.  A szállás nagy előnye, hogy közvetlenül a Balaton partján helyezkedik el. A nyaralás nem csak strandolásról szólt, hanem tartalmas programok is színesítették a napjainkat. Ismerkedési játékokkal kezdtünk, mert vegyes csapatok mérték össze erejüket a tábor ideje alatt sport- és ügyességi feladatokban, vízibomba csatában, számháborúban. Ki mit tud? vetélkedőn is többen szerepeltek. Első nap a fenyvesi kisvonattal elutaztunk Imremajorba, átvágva a híres Nagyberken.  Itt kézműves foglalkozás keretében pogácsát sütöttek a gyerekek.  Másnap a boglári kikötőből indulva a Balaton egyik legnagyobb vitorlás hajójáról, a Phoenixről csodálták meg a tavat. Harmadnap a Boglári Kalandparkba utaztunk. Itt felsétáltunk a Gömbkilátóhoz, próbára tették ügyességüket és boboztak.    A táborba idén 39 diák jött. A sok visszatérőn kívül több első táborozó is volt. A képeket ide kattintva érhetik el.

Angliai nyelvtanfolyam

Az áldásos gyerekek több évtizedes hagyományoknak megfelelően ismét 11 napos nyelvtanfolyamon vettek részt Barnstaple-ben, Devonban. A csoport 2022. június 30-án indult, és július 10-én érkezett haza.
A gyerekek napi 4×60 perces angolórákon vettek részt, anyanyelvi tanárokkal, akik játékos feladatokkal készültek, így oldott hangulatban sokat fejlődött a nyelvtudásuk. A vendéglátó családok is nagyon kedvesek voltak, sokat beszélgettek a gyerekekkel.
Az órákat kirándulások követték, angol idegenvezetéssel. Megismerték North-Devon nevezetességeit, és képet kaptak Agatha Christie vidéki Angliájáról. Ellátogattak Bathba, Exeterbe, látták Stonehenge köveit, és az Arthur-legendakörről híres Tintagel romjait. Csodálatos óceán-parti kisvárosokban jártak, és megkóstólták a helyi jellegzetes ételeket, édességeket.
Diákjaink nagyon jól érezték magukat az út során, az órák és a kirándulások is remek hangulatban teltek.
Az utat kísérő tanárok: Török Ildikó főszervező, valamint Győriné Kerekes Zsanett voltak.
A tanulmányi út alatt készült fotókat ide kattintva érhetik el.

Matokos Élménymatek Áldástábor Balatonfenyvesen

Tizenöt lelkes tehetséges diákunk vett részt az idei Matokos táborunkban.
Délelőttönként a fejtörő feladatokkal és logikai játékokkal élesítettük elménket. Célunk a matematikához való pozitív, könnyed hozzáállás kialakítása. A játékos szemléleten keresztül rádöbbenteni a gyerekeket, hogy a matematika mindennapjaink része, és könnyedebben elsajátítható, mint hinnénk. A gondolkodás igényének kialakítása, a különböző változatos feladatmegoldások elfogadása, a vitakészség kialakítása, a csapatban gondolkodás erejének felismerése volt a tevékenységeink központjában. Készítettünk szórejtvényeket, lóugrásos feladványokon töprengtünk, papírhajtogatós geometriai problémán agyaltunk, gyufás rejtvényeken tipródtunk, kombinatorikai problémákkal és Mensa-tesztes számsorozatokkal küzdöttünk meg. A logisztorik váltak a diákok kedvenceivé. Kreativitásban sem volt hiány: gyöngyvirágot fűztünk, gumicukor tetraédert, szívószál testeket építettünk.
Óriás sakk- és malompartik ,a Bang-ezés, Kalaha, Marokkó, Set-kártyajáték, Quatro, Othello területfoglalós, Sequence stratégiai játszmák tették  a nyári estéket változatossá és élménydússá. A móka, kacagás jellemezte a tábori légkört. Változatos fagylaltok és pizzák a balatoni klímában még emlékezetesebbek maradnak. A vöröslő naplementéket, az aranyhidat szívünkbe zártuk.
Délutánonként hajóztunk Badacsonyba, kisvonatoztunk a Berekben, Kalandparkban tettük próbára erőnket, boboztunk és akadálypályán másztunk. A balatonboglári Gömbkilátóból csodáltuk meg a balatoni panorámát. A kedvező napsütéses időjárás alkalmas volt a fürdőzésre is. A 2. kerület táborhelyén volt a szállásunk, ahol saját strandon hattyúkkal és vadkacsákkal, gémekkel osztozkodtunk a kellemes vízen.” (Rácz Ildikó tanárnő)
A tábor alatt készült képeket ide kattintva érhetik el.

Mecsek Vándortábor

Az Áldás Utcai Általános Iskola diákjai az idén a Mecsekben vándortáboroztak. A 10 napos tábor során Szigetváron, Cserkúton és Pécsen állomásoztak. Szigetváron ellátogattak a Török-Magyar Barátság Parkba. Egy egész délelőttöt töltöttek el a Várban. Itt megismerkedtek a vár történetével, fegyverbemutatón és „Harci próbán” vettek részt. A Helytörténeti kiállításon megtekinthették a régen ott élő bosnyák nép életmódját. A második állomásról, Cserkútról, ellátogattak Abaligetre, ahol a barlangtúra után a „Denevér múzeum” interaktív kiállításán gyarapíthatták az ismereteiket a denevérekről. Az orfűi egész napos kirándulás során kenyérsütő és papírmerítő foglakozáson vettek részt, s meglátogattak két régi malmot is. Cserkúton részt vettek egy olyan foglakozáson, ahol a helyi legendára épülő drámafoglalkozás aktív részesei lehettek. Malmoztak is, s megnézhették az ország legkisebb szárazmalmát. Az éjszakai túrát mindenki nagy izgalommal várta és teljesítette is. Cserkúton nem maradhatott el a közkedvelt „Méta” játék sem. Pécsen meglátogatták a Püspöki Palotát, Székesegyházat, a Dzsámit és a Csontváry kiállítást, valamint a nagyon népszerű Zsolnay-negyedet. Mint minden táborban, itt is, táborzáró műsort adtak elő az őrsök. A tábort színesítették a szellemi vetélkedők, sportversenyek, az esti közös éneklések és mesehallgatások. A napi kb. 15 km-es kirándulásokon, túrákon megismerkedhettek a Mecsek élővilágával, a természet szépségével. A táborozók nagyrésze „öreg „táborosnak mondható, de a sok „újoncnak” is gratulálhatunk, hogy a kihívásoknak eleget tudtak tenni! Köszönjük az „Öregeknek”, hogy mindenben segítették a kisebbeket! A tábort Németh Julianna vezette, az ő munkáját Domján Anetta , Puskás Attila, valamint az ifiként visszatérő Bogár Balázs segítette.
A tábor alatti képeket és videókat ide kattintva érhetik el.